Araştırmanın amacı Bayrampaşa ilçesindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) yeterliliklerinin saptanmasıdır.
Öğretmenlerin BEP yeterlilikleri betimsel tarama yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmaya Bayrampaşa ilçesindeki ilkokullarda görev yapan 283 öğretmen katılım sağlamıştır. Veriler “ Öğretmenler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Yeterlik Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçekte bulunan alt boyutlar incelendiğinde öğretmenlerin çoğunlukla ölçekten orta puan aldığı ve alt boyutlar kendi içinde incelendiğinde BEP’in Uygulanması ve Değerlendirilmesi alt boyutunda öğretmenlerin yeterliliklerinin diğer alt boyutlara oranla daha yüksek olduğu görülmüştür.